Saturday, November 9, 2013

..rasa itu

Bismillah

8.11.2013 | Jumaat

Allah. SubhanAllah. rasa apakah ini ya Allah?
aku tak tahu
aku tak pasti
tapi bahagia itu, mungkin
tapi gembira itu, mungkin
bersyukur atas segala nikmat rasa ini, ya Allah.
kalau sebelum ini, tanda itu seakan tidak pasti, umpamanya aku berharap sendiri.. tapi semalam. ya semalam, saat kau tegah aku membacanya--aku baca jua. maaf atas kedegilan diri ini
sungguh. pengharapan tunjang tetap pada yang SATU. ABADI.
Pemilik nyawa ini. ya Allah, sempatkan aku ke saat itu. di dunia, hingga ke syurga--ya Allah.

---sekian hati ini---

Allah. Allah. Allah.
sungguh. aku masih berada di fasa pencarian diri. memperbaiki diri. mengenal hidup di sisi mulia; agamaMU ya Allah. aku yakin, pasti itu. perjuangan tidak pernah akan berhenti. aku kuat kerana-MU ya Allah.
moga hidayah-MU terus bersinar buat diri ini--dan mereka semua.
langkah akan terus dihayun, dengan izin-MU jua ya Allah. kuatkan diri ini. Aminn ya Rabb

Well, enjoy learning.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...