Saturday, March 1, 2014

mac ini;

Bismillah.

29 Rabi al-akhir bersamaan 1 Mac.

ini cobaan pertama menaip menggunakan android.
kaku, serupa melukis garisan lurus tanpa pembaris. nah, entah ini backspace keberapa untuk menutup malunya typos sendiri. penat
penat jari
penat mental
penat fizikal
penat mata mulut telinga
penat hati lagi

sering, dibisik dengan nafas basi ketelinga ini;
berhentila
putus asala
tidurla
usah endah semua

tapi malangnya, aku si degil. bukan senang aku mengikut kata itu lagilagi si keparat nafsu yang bersuara

lelah ini ada ganjarannya. kerana Dia bukan membuat sesuatu tanpa sebab. samaada aku sempat atau tidak melihat hasilnya, aku harus kuat. kerana kekuatan ini daripada Nya jua

semalam, aku terima sebuah pesan yang ringkas. pendek dan bermakna.
ingin aku membalasnya, tapi entah deletes keberapa tetap tiada jua daripadaku.
terima kasih terutama,
buat anda jua,
semoga terus teguh dan bersemangat di sana.

nah, 1% bateri android ini untuk pesan terakhir buat diri.

doa dan pengharapan abadi kepada Dia sahaja.
aku. kau. kita semua.
semoga berbahagia dengan Rahmat-Nya,
ingatlaa pesan abah selalu yellow,
bahagia mak abah, inshaaAllah bahagiamu.

sungguh, aku insan yang lemah--lebih lebih kait soal hati.
tapi kupegang prinsip diri. sentiasa (:

3minggu ini akan teramatla sibuk dengan dunia. zombi aibi diaktifkan ahaks

sungguhla, lapar makan mengantuk tidur bukan mengikut norma hidup bertamadun walaupun bangkit kuliah aktiviti semua tetap ikut jadual sebenar. normal laaa kann.

baiklah

well, enjoy learning!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...