Thursday, March 13, 2014

melepas lelah seketika;

Bismillah.

*haze~haze everywhere*
sakit tekak, pedih mata, bau busuk, pening kepala, batuk-batuk, sesak nafas ..macam-macam kesan buruk JEREBU ni )):
untuk 13 Mac ini sahaja, JAS telah mengeluarkan bacaan IPU beberapa kawasan yang tidak sihat--kaler kuning!
sumber: JAS

sungguh, ke kuliah seawal pagi dan balik selewat petang gerenti pedih sana sini, limitasi penglihatan, dan sangat sangat tidak selesa. perkara ini berlanjutan dalam seminggu sudah, uhuks uhuks
tambah merisaukan, segala partikel asap tersebut turut aktif pada waktu malam sehingga mencerobohi keamanan dan keselesaan bilik kitaorang. kalau sebelum ini sedap makan angin dalam bilik, lani pahit makan jerebu pula xD. memang puas la sebab memasing telah mendaftar diri sebagai zombie sehingga 21 Mac ini.

update;
14.3 BMK
18.3 PPP
20.3 Mor & Sis. Eja
21.3 Sins
oh yeah, khamis depan putera hatiku akan mengambil keputusan SPMnya. walau apapun yang diperoleh, I know you have done the very best my love! (: PLUS++ my beloved lalats pun sama! may Allah ease, inshaaAllah

22.3 :: jimbas bermula. rumate ke Kedah, aku? ke mana sahaja~ eceh
seminggu lagi! ayuhhhh! semangat yellow! that 9days of hols, inshaaAllah; gua balas dendam berabis >:)

ahaks ahaksss ahakss (enter tab entar tab space space tab enter)

actually, i have something to share with y'all, my habbo family. a thing. a thought of mine. but im afraid, to get the respond later on. i hate it. hate that feeling.
giving up is not an option to me. everyone has a choice, and depend on you to be or not to be.
i like this one guy, everytime i saw his name; tipulah kalo iolls tak excited tapinya iolls simpan that expression. ehem. tanpa sedar, he affected me. (#eh salahkan orang lain pula amboiiiih). YES, emotionally. he did.

jujur, gua tunggu setiap post baharu daripada beliau. walaupun gua akan dapat tahu post itu setelah beberapa hari berlalu, tapi gua tetap akan baca atau terbaca atau membacanya

jujur, gua bukan 'like' yang macam kat status fb, bukan 'favorite' macam kat twitta et ceteras punya suka punya likes. sukanya gua kerana ada impian di sebalik mimpi semata. gua tahu, its kinda impossible at this time, but I have put my trust to ALLAH, all. tak akan jalan juga kalau bukan bermula daripada pihak lelaki kan? kalau itula dikatakan usaha.
doa, usaha, istiqamah, tawakkal awalul wa akhirul.

jujur, entah siapa gua ini yang bukan siapa siapa kepada beliau, merasakan adanya pahit di kejauhan. pahit apakah? segala mainan setans semestinya. mengapa wujud cemburu sedangkan teda apa yang berlaku? tapi gua cemburu. mengapa wujud rindu sedangkan teda apa antara kami? tapi gua rindu. mengapa dan mengapa? terlalu banyak persoalan yang gua sendiri malas untuk bertanya, pedih untuk memikirkannya.
lebih-lebih bila tau gua di paksi mana ketika ini. a long journey, more to go...

jadi, gua mengambil keputusan; mungkin agak drastik--untuk menghentikan seketika kegilaan yang dicipta sendiri. tenang tenang kan diri, neutralkan jiwa, muhasabah.. andai langkah tersalah, moga-moga sempat untuk gua membersihkan kesan kotor telapak kaki yang tercop sepanjang mengejar bayangmu.

jujur, bila rasa telah dipusatkan kepada seseorang--gurauan, tarikan, pujukan ayam daripada jantina lain terus tasteless. tiada makna. kosong. sifar sahaja rasa di hati. & tiada niat diri ini ingin menimbulkan rasa pelat yang gua rasa untuk kau rasa sama. cemburu & rindu, usahlaaa. endapayahh **tujukepadadirisendiri**

nah macam esei pula ni geng. kahkahkah
harap tabah membacanya

kalau seminggu lagi gua akan cuti, maknanya seminggu lagi la menuju finals kau kan?
may Allah ease, always. de best. de great.

gua, alhamdulillah. sihat walafiat. mekaseh!

well, enjoy learning

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...