Wednesday, September 17, 2014

hati ;

apa kata hati ;

aku takut untuk menjadi seorang penghukum yang menghukum salahnya dia untuk perkara yang sudah.
aku takut menjadi seorang yang menyimpan rasa benci dan dendam di dalam hati.
aku takut untuk segala benda negatif -- menjadi aku.

walaupun sejujurnya, aku pernah menjadi aku yang aku takut -- itu dahulu

untuk segala benda yang sudah, sedang dan akan terjadi -- aku minta maaf

kerana aku juga insan yang punya hati
aku tidak akan tahan untuk berpura-pura macho begini.
sampai masa, segala rasa kuat yang aku pamerkan
hanya tinggal sisa rasa sahaja.

entah. entahlah.
sampai sekarang aku tertanya-tanya, apa salah aku sahabat?
banyak kali aku terasa dengan tingkah spontanmu
banyak kali aku cuba untuk tidak melukaimu
&& aku tahu banyak waktu tersebut masih tidak mampu untuk meneutralkan kembali segala.

ah, mungkin aku yang salah tafsir? mungkin...

kalau boleh tanya satu benda -- & aku tahu jawapannya nanti pasti menambah luka di hati; (mungkin)
aku mahu tanya
kenapa kau 'blocked' aku daripada -- ig, fb, twt, & mungkin blog ?
padahal sewaktu mula-mula masuk di bumi IB ini dulu
segala akses untuk ke laman sosial kau -- aku boleh
& tiba tiba aku disekat.
ya, hanya aku seorang ?

aku tidak akan terasa hati begini andai ada penjelasan terhadap apa yang kau buat.

terpulang kepada kau untuk jelaskan atau biar sahaja.

sebab ...sehingga kini aku masih percaya dan yakin yang kau hanya TER-click BLOCK @nfndinjj, nfnfhai, Fatinazeha Dinjj & nazkfa-nfn

aku betul-betul minta maaf, sahabat. ):
semoga hari esok matahari akan bersinar kembali.

"saya suka semua post dia sebab dia seorang yang banyak memberi inspirasi kepada saya -- sebab dia adalah roomate pertama yang saya miliki", kata budak yang pertama kali duduk hostel

malu bertanya sesat jalan, tapi aku?
tidak bertanya sampai sudah penuh persoalan

titik noktah bertindih NfN Fhai

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...