Monday, September 15, 2014

kotak inspirasi I :

Bismillah.

..kerana kotak inspirasi I : ini telah terhasil sejak beberapa bulan lalu dengan penuh RASA yang wujud di sudut kuning hati gua -- selamat menatap & mengambil sedikit inspirasi (kalau la ada kan?)


 "bila hujan turun, ..."


 "you're my rainbow -- sengets" &&


 "to you, yang jauh di sana tapi lekat di hati"


 --end of semester 1 : Jun - Nov 2013's folder lama


 "boleh jadi -- Fatin // Fhai"
~know your HEROES
~yellow much


 "kalau dengan main air ja pun boleh buat kanak-kanak tersenyum, why not kita bagi anak kita main air? kita join sekali laa. ehe" --
dialog antara aku & bayang-bayang hitam


 "walau donia ini black&white di mata awa, awa jangan risao -- hati awa tu ada guna juga"
no matter what happened, -- kalau takda kata meluah rasa, masih ada doa untuk, err doa la.
"dua', don't ever forget bout it"


 "terbhang tunduk" -- fynnjamal


 "yellow -- kuning"
entah la, asal nampak kaler koning ja mesti semangat dia lain matcham.
dari down, boleh sangat amat bermotivasi. ehe


 "bila nak kawen?"
"tahun hadapan, insha'Allah" (:
tahun bila, entah la


 "enche' boipren"
sejak masuk IB ni la gua rasa boleh partnership dengan panda,
paling lama untuk lima hari in-a-row,
hari ke enam gerenti tido mati


 "the colors of life"
antara kau keshah atau tak dengan semua benda yang jadi di sekeliling
-- up to you beb
jangan salah pilih jalan sudah


 "sebab kasihsayang tu bukan letak depan mata, tapi dalam hati"
tu sebab ada masa kena show off juga yang kita sebenarnya sayang ke orang tu -- semestinya yang boleh disayang la eh


 le gelprens, yang jumpa maya -- bersatu nyata. eceh kemain ayat
lebiu all lillah


 "hakunamatata -- no worries"
sebab fratellanza maksudnya keluarga
hah keluarga habbo


 setiap hari diri ini dekat dengan yang satu -- pasti :
mati itu pasti, hidup insha'Allah


 found me being just random. random me.


 tipu kalau si macho ini tidak pernah homesick.
rekod paling cool -- call mak abah setiap hari dalam seminggu :3


 "sebab aku percaya setiap orang tu kreatif, tinggal tunggu masa untuk muntahkan idea ja"


"kalau bukan kita, siapa lagi?
kalau bukan sekarang, bila lagi?"

sekian, gambar dari folder -- sepanjang zaman

first of all -- khas buat gelpren aku : che wan nur farhana wan abdul latif
aku doakan, semoga semua benda baik jadi milik kau. a happy ending, soon -- insha'Allah

second after all (ada meh istilah ni? ehe) --
apa kau rasa melalui fasa fasa seperti biasa?
aku cuba tanya soalan ni ke diri aku, setiap hari.
sampai sudah, aku terpaksa juga untuk letak percaya dengan kata-kata kau. "jangan fikir negatif", alhamdulillah, up until now i never once did -- create a negative thought.

kalau boleh, ada satu bab dalam kisah ini yang aku nak skip. which is, the moment you told me that you did read your mum's -- my -- err. serius rasa mau benam muka saat tu juga. ceh, naseb aku ni bukan jenis dramatik gila. blushing? ni la masalah kulit hitam, senang sangat dikesan bila rona berubah. pfft!

hah rasa macam sudah terkandas daripada tajuk besar tu.

last but not least, i wish you nothing but the best.
may Allah bless always.

i miss me so much. thankyou.

maka dengan ini, diumumkan telah masuk ke fasa minggu seterusnya yang akan amat sungguh sibuk dengan dunia. semoga segalanya dipermudahkan. insha'Allah. mohon tembakan doa daripada kalian yang sempat membaca post ini.

well, enjoy learning!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...