Sunday, December 28, 2014

minggu terakhir duaribupatblas

Bismillah.

konklusi tahun ini ;


di saat aku tidak bersedia itu la...
banyak benda aku belajar, banyak benda aku tahu, banyak sangat banyak...
tipu la kalau aku tidak pernah mengimpikan yang baik baik, sempurna, cantik, ohsems untuk banyak hal yang dirancang, tapi untuk segala hal terindah yang berlaku dalam hidup aku sepanjang duaribupatblas ini semuanya berlaku bukan seperti yang bermain di dalam kepalaku, langsung tidak! sungguh, perancangan ALLAH SWT jualah yang maha ohsems daripada segala galanya. Alhamdulillah. segala puji hanya bagi ALLAH SWT.

kiranya, untuk banyak waktu berlalu... momen aku boleh diibaratkan seperti banyak banyak gambar yang disnap sewaktu aku sedang membetulkan tudung, tengah korek hidung, sedang menyuap sudu ke dalam mulut, tengah menguap dan tangan on the way tutup mulut, mata tertutup sambil tersenyum dan banyak lagi adengans. kahkahkah

tapi, untuk insan bernama nfnfhai ini, aku tidak keshahss weh. ihiks. kau keshahs?
walaupun bila tengok gambars aku, album gambars kendid lebih banyak dari gambars yang molek. ekekek

sebagai perenggan tambahan,
maaf andai banyak masa telah membuat kau tersalah faham akan diri ini. diam dan bisu yang boleh membunuh. kerana aku bukan insan yang mampu meluah dengan sukahati, riangria et cetera. sedangkan aku sering ditangkap ketika berkeadaan aliens, jadi agak mustahil untuk melihat aku yang macho andai suatu hari kita terserempak di mana mana dan tiba tiba aku yang mengdahulukan teguran, sapaan atau "hai boyziao."

jadi, biiznillah. dengan izin-Nya.

moga doa kita sentiasa hidup buat mereka yang sedang menghadapi musibah. rakyat Malaysia yang tengah berhadapan musibah banjir serta saudara kita yang ditindas di luar sana.
yang terdaya memberi bantuan lebih -- may Allah bless always, insha'Allah

semester dua sebagai guru pelatih program ijazah sarjana muda pendidikan bakal membuka tirai beberapa hari lagi. aku tidak mampu untuk melangkah sendiri. tapi kerana ALLAH SWT aku pasti kuat. semoga ALLAH SWT terus jaga. iA

'til pixels do us part, mmk

2015 :
3/1 -- acik yen's wed reception @Tenghilan
4/1 -- off to keyel
5/1 -- semester dua bermula
10/1 -- happy 20th
...insha'Allah

well, enjoy learning!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...