Friday, October 2, 2015

#pause

Bismillah.

izinkan gua memuntahkan sedikit rasa hati ini. sejujurly, dalam minggu ini entah berapa kali terlalu ingin gua meluah dengan insan yang gua chenta-- rumetes. nanamates, syasyamels, rapunzel, minion popel & msgruu. semalam, saat diajak menonton cerita bujangans, sudah gua rangka apa yang ingin dikongsi. tapi itu laa... hanya tersadai di hujung lidah.

entah laa.

untuk entah pertama atau keberapa kali sudah-- yang pastinya ini first time gua perasan yang gua tengah... stress-tahap-endatau-apa-yang-dirisendiri-rasa. kalau sebelum ini boleh saja gua menghadapi semuanya dengan tenang jiwa, tidak untuk masuknya minggu ini. kalau la kamurang sedar, gua menggunakan teknik defense-self most all the time.

masuk hari ini-- sudah empatlima kali diam gua adalah diam yang ingin berbicara. sakit sendiri jadinya.

entah laa.

...&& di penghujung kesimpulan atas ketidakpastiannya rasa yang hadir dan peluang meluah yang tidak tercapai ini, gua ingin kalian tahu wahai chenta hati gua--
bantu gua untuk move on dengan dirisendiri. tolong ya?

mungkin saja situasi gua sama dengan syasyamels. mungkin. mungkin saja gua sedang keliru. mungkin. tapi untuk segala tidak pastinya esok kita, izinkan gua untuk tidak memberi harapan... menjadi harapan... menunggu harapan kau & aku-- benarbenar menjadi kita. untuk segala esoknya kita--
inshaaALLAH.

sekali lagi, izinkan insan yang bukan sesiapapun ini untuk mengundur diri di medan chenta buatan kita. untuk masa masa yang berlalu, kalau dilihat bukan selalu pun berhubung. cuma... ada suatu entiti yang mengikat hati gua agar setia dengan sesuatu. entah laa... terasa tidak layaknya diri sedangkan Chenta Dia belum pun gua selami sepenuhnya.

entah laa.

gua ingin sifar daripada rasa rasa yang sebenarnya boleh saja di-nanti kemudian-kan ini sehingga MASA benar benar mengizinkan. ya, ini keputusan gua. kau tahu atau tidak, kau baca atau tidak. ini muktamad. terima kasih sahabat. semoga hari kau, lebih baik daripada hari ini.

sekian,
jujurly NurFatinNazehaKhairuddin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...