Wednesday, December 16, 2015

last part of 2015

Bismillah.

pertama & selamanya, Alhamdulillah untuk nikmat-Nya yang sentiasa mengalir tanpa had waktu.

tigaratusnamplohlimahari dalam tahun duaribulimablas masehi hampir menghabiskan kiraannya.

dualima novemba lalu fratellanza telah masuk angka duwa. & aku telah puns bergelar guru pelatih selama duwa poin lima tahun, inshaaALLAH ada lagi duwa poin lima tahun untuk dilalui bersama adik-beradiks anak manja ummi abah. batchmates pismp ambilan jun 2014.

beberapa hari lalu aku telah membaca sebuah-duabuah belog. ya, setahun tidak lama beb. untuk tahun ini sahaja, aku hanya mampu mengucap syukur atas segala rencana ALLAH yang langsung tiada cacatnya. aku merancang dengan cita-cita, tapi perancangan ALLAH ternyata lagi ohsems kerana Dia merancang dengan penuh Chenta. have faith, dear--self!

masih lagi kuingat dalam awal tahun ini sahaja, kemanjaan-overload-yang-diternak dalam diri ini tersangat laa mengada bah. antaranya betapa aku tidak bersyukur mendapat pensyarah yang kaya ilmunya, tapi Alhamdulillah. akhirnya terbuka jua hati ini sebesar-besarnya walaupun serius cakap... aku menangis sakit hati, endamau, kuciwa, sedih, macammacam lagi yang negatif memula. tapi tengoklah, kita berjaya mengharunginya kan gais? apalagimau dirisau. all iz well, Allah ada. Allah ada ^__^

duadua jun duaribulimablas-- masuknya nanamates dalam diari hidup ini. beberapa minggu kemudian barulah bertemu titik poin mesra dengan duwa manusia yang kuanggap rumetes jua-- faisyasyamels & piya rapunzel. seterusnya hadek hadek putri yang endala rapat sangat tapi boleh masuk dengan gaya aliens aku. terima kasih kesaiyangans kerana sudi memanggil nfnfhai dengan nama fhai. :D tahukah anda bahawa gelaran fhai mulai digunakan oleh kawan maya selepas itu merebak ke adik-beradiks anak manja ummi abah. terharu jua la ada orang sanggup panggil fhai kahkakakah. tapi jangan lupa pula, nama sebenar fhai ialah Nur Fatin Nazeha~ nfn for short.

aku takpandai sangats bab bicara ni. sedang dalam proses develop skills bercerita. seorang nfnfhai masih lagi kaku dalam nada, syoksendiri apabila memuntahkan katakata, & masih pro gelakkan lawak yang dibuatsendiri. & buat insan insan terpilih, bersedialah berhadapan nfnfhai yang sentiasa poyo, annoying, unexpected, gilos kuning, kuat makan, kaki tidur, aliens etc. >:)

please, jangan pernah putus asa, berfikir duatiga kali, malumalu pusak, takut itu ini, ragu ragu dan sewaktu dengannya apabila kau ternampak salahnya aku, silapnya aku, egonya aku-- kerana aku hanyalah manusia biasa yang masih lagi bertatih mencari erti diri menuju DIA. ya, aku lagi senang ditegur direct--face2face-- inshaaALLAH dengan cara begitu aku lebih cepat pick-up.

heh.
banyak pula muntah kuning tanpa kronologi ni. hiks
kurang tujuhblas hari lagi sebelum jasad kembali ke kolumpo bagi menempuh semester pat tahun duwa. pejam celik-- nanti bangun di kolumpo sudah tu. (jika masih diizin Tuhan, inshaaALLAH)

harapan aku-- semoga hati terus sado & ingatlah...
the biggest lie you tell yourself
everyday is that you have more time

--
puisi rasa hati
oleh: nfnfhai

kasih,
izin aku pergi meninggalkan kisah kita,
melepaskan segala janji yang dikota tanpa nada.

kasih,
semoga kautahu tiada dendam mahupun benci,
tiada kasih lain mahupun berubah hati,
cuma aku mahu kita sifar dengan rasa hati,
yang boleh di nanti-kemudiankan segalanya ini.

kalau nanti masih ada kasih,
semoga sampai lamaranmu di alamat yang betul,
kalaupun aku tahu--
bukanlah aku yang kaupilih lagi.

kubekukan rasa hati ini,
demi sebuah kasih yang lagi suci.

terimakasihkerana sudi hadir dalam diari hidup nfndinjj. maaf, mmk.

--

inshaaALLAH--
3.1.2016 bki-kul
4.1.2016 sem4 tahun2
10.1.2016 happeh +1 kullowyening
31.1.2016 happeh +1 ostajah

KOT 2016, hoki, #keepfit #havefaith #keepgumuks

well, enjoy learning!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...