Wednesday, January 20, 2016

satu.

Bismillah.

pertama dan selamanya, segala puji bagi Allah atas nikmat Islam dan iman ini. Alhamdulillah

kedua, ini merupakan post backdated, auto-update.

keyoga, eloklah kiranya gua mula memuntah rasa. eh, ketiga* ihiks

Januari--
bulan penuh chenta khayalan donia aliens yang wujud di dalam daerah pemikiran gua. gua sendiri tidak mampu menghurai lebih mengenainya kerana semua ini hanyalah rekaan minda gua sahaja. andai sahaja kalian mampu mencuri masuk ke dalamnya, tiada jaminan untuk kalian keluar berfikiran waras seperti sediakala. percayalah. jadi, jangan coba coba. ini amaran. ya, AMARAN.

ingin sekali gua berkongsi apa yang telah berlaku pada tanggal seploh januwari. hee jika diberi ruang dan waktu ingin sahaja gua kongsikan setiap perkara yang telah berlaku pada tanggal seploh setiap bulans. inshaaALLAH, dengan izin Dia semestinya

tanggal sembilan januwari, 9pm lebih--
gua sewaktu itu tersangats la mengantuks dan maha kurang rajinnya maka gua telah mengkhabarkan kepada rumete gua bahawa gua ingin tidur awal malam itu. semacam lawak sebenarnya kerana timing gua tidur sejujurnya selalu melimpasi angka doblas. buat apa? fikir masa depan... mungkin

sebenarnya petang itu telah diingatkan bahawa ada meeting untuk projek lestari melalui wassep, tapi gua seen sahaja la kan sebab ya Allah... sesungguhnya rasa malas terlampau tinggi betul bah malam tersebut

angka seploh lebih, gua terima call untuk kerahan turun on the dot. kalau ikutkan nafsu memang mahu tidur ja terus tu... tapi dengan berat hati sambil memikirkan bahawa masing masing mesti penat dan kena setelkan juga hal projek maka gua puns bersiap pantas. gua tidak lupa bawa topeng iron man sekali sebagai teman ihiks.

sampai tempat diskusi, krik krik krik. bikin hairan jua la sebab selalunya kepala kepala yang berada di hadapan gua ini jenis banyak idea meletups kebaboom daripada gua tapi malam itu, astaghfirullah macam apa seja blurr. gua lagi laa, sudahlah mengantuks, kena suruh berfikir entahapa benda entah. lepastu ketua kepala yang ajak diskusi keluar sebab terima panggilan. hmmpp kalau ikutkan hati mahu ja keluar dan balik bilik terus... tiba tiba pintu terbuka luas

"happeh birthday to uuuuu... happeh birthday to uuuuu... happeh birthday to fhai... happeh birthday to uuuu....!"

Allah... wajah wajah insan yang kuchenta muncul dengan memegang kek coklat--
kaklong syiqinmuks & wenwencomels

nah kan... ini pula kerja dorang ah. langsung enda terjangka akal fikir puns kena buat macamtu.
suwweeeiiitsnyeww korang lahaiii. maceh kaklong syiqinmuks & wenwencomels, abam abam macho. moga Allah beri kamu rezeki yang berlipat kali ganda dari pelbagai bentuk.

Alhamdulillah. sudah masuk umur mengundi. *tersedak kejap*
entah bilalah hasil penulisan puns mahu menjadi matang ah.

apapun, terima kasih atas doa, ucapan, peringatan, dan macam macam benda baik pada hari tersebut. terutama kepada rumetes-- nanamates, faisyamels, piyarapunzel yang sanggup tunggu gua balik dari meeting lah sangats malam itu. tak mampu gua balas semuanya, tapi gua akan sentiasa ada buat kalian di kala susah senang, jauh dekat-- dalam doa sentiasa. inshaaALLAH

macam termuntah banyak pula kan. hee
bagi gua, januwari ini merupakan antara bulan kaler koning gua dan tanggal seploh merupakan angka yang sentiasa koning bagi gua. gua masih juga percaya, bahagia kalian adalah bahagia gua.

--
seindah semalam
oleh : nfnfhai

semalam,
telah berlalu sejak hadir mentari pagi ini,
bersamanya pergi sebuah memori yang tercipta lewat waktu
yang di dalamnya ada aku, kau, dia dan mereka.

semalam
usai pertemuan mata kita,
bersamanya aku lena diulit mimpi indah
yang di dalamnya kalianlah rempah menambah rasa chenta.

semalam
terlalu ingin bicara hati meluah kata,
bersamanya rasa syukur hanya pada yang Esa
yang di dalamnya kuharapkan kebahagian milik kita semua.

semoga semalam yang sempat kita raih bersama,
menjadi suatu kenangan yang kan terulang lagi
nanti di Syurga sana...

terima kasih kerana sudi menerima nfnfhai sebagai nfnfhai.
sayew sayunks awucks muachs

#nfnfhaiplusone #nfnfhaiturnsmoreweirdos #nfnfhaipoyo!

well, enjoy learning!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...