Thursday, March 10, 2016

tiga.

Bismillah.

Alhamdulillah. esok last day untuk last pee bee ess fasa iv.

1 jamadilakhir 1437 | 10 mac 2016 | khamissudahbruh
izinkan gua memuntah rasa tanpa mula, tengah dan akhirnya.

entah mengapa, sejak beberapa hari ini gua asyik ter-tacing sendiri. terimbas balik kata kata yang pernah dilontarkan kepada gua. waisehh hal ini terjadi kerana terturunnya wall of guard yang seharusnya berdiri kukuh menghalang rasa rasa negatif tersebut. antaranya :
"bukan taknak share, tapi takut kau tak makan benda camni"
"jangan makan laa... nanti kau geli blabla"
etc...

weh seriusli, lepas dengar ja benda benda yang seerti, serasa seperti di atas-- gua 100% terasa hati. memendam sendiri.
your expectation is way too high for a village girl like me. gua pernah makan benda low profile daripada yang itu, lagi hina kali daripada yang kalian khabarkan 'geli' kononnya itu. sehingga, kerinduan & keinginan maha melonjak tinggi terus sahaja hilang apabila diperlakukan sedemikian rupa. ):

ihiks. see... tertacing sendiri lagi. pergilah wahai rasa rasa~ i don't need you!
endapalah. terserahlah mahu dikategorikan apa gua ini di mata kalian, mahu di tempatkan di mana layaknya gua--
selagi gua hidup atas nama Tuhanku, selagi tu p lantakk laaa. jangan kacau hidup gua, cukup.

well intipati isi pertama yang ingin gua sampaikan adalah--
don't assume gais!! please... ask!!
endaguna banyak tenaga puns, endarugi apapuns... asal sahaja kau buka mulut, tanya. jangan sampai hati hati yang mendengar konklusi daripada mulut kau buat mereka terasa. it's really hurt, for idk reason. entahlah. Allah mau tegur kali kann... moga moga gua dijauhkan daripada berbuat sedemikian rupa dengan insan lain. hihiks

seterusnya, alhamdulillah. terima kasih. sekian. moga Allah permudahkan segalanya. shhh~

last but not least--
muhasabah, inspirasi, kata semangat agar hati sentiasa sado, kekal positif;
apabendapuns yang kita buat, mulakan dengan nama Allah. moga moga dengan niat memulakan kerja kerana Dia, Allah akan jaga setiap gerak tubuh, tutur kata, lintasan hati, pandangan mata, etc. hiks
apasejala kudrat yang kita ada kan? semuanya itu milik abadi Allah. tanpa izin Allah, satu habuk puns kita enda mampu beb. bah, semangat!!!!!111=

kay. moga terus qawiy melalui hari hari selepas ini. paling penting, moga hari semakin baik daripada hari sebelumnya. kemonnnnn! melangkahlah dengan nama Tuhanmu. inshaaAllah untuk segalanya.

terima kasih ibu, abah, ayong, angah, din. seminggu menumpang kasih-- moga Allah balas sebaiknya buat famili ini. terima kasih semua. maafkan silap salah gua sepanjang masa masa kita bersama. hiks

11.3 : happeh plus one along mok. <3
17-20.3 : sibuwithloves
21, 23, 28, 29.3 & 4.4 : duedeaths. eh, duedates
30-31.3 : lawatan pjs
5-7.4 : felda sg. tengi


well, enjoy learning!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...